5/5 - (1 امتیاز)

پایپل بیوپسی

پایپل بیوپسی یک دستگاه استریل و یکبار مصرف است که برای به دست آوردن بیوپسی بافت‌شناسی پوشش مخاطی رحم یا نمونه محتوای قاعدگی رحم طراحی شده است. برای تشخیص دقیق احتمال وجود سرطان رحم در افراد مشکوک، در اغلب موارد از آندومتر و رحم بیوپسی گرفته می‌شود.

کاتترنمونه‌برداری آندومتر به پزشک اجازه می‌دهد تا با استفاده از نیروی ساکشن و خراش سطحی، نمونه لازم جهت آزمون پاتولوژی را با کمترین آسیب بدست آورد. این روش در سال‌های اخیر به دلیل هزینه کمتر، سرپایی بودن و عدم نیاز به بیهوشی تا حد زیادی جایگزین کورتاژ سنتی(D&C) در اتاق عمل شده‌است. نمونه آندومتر برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

1. ارزیابی شرایط ناباروری، اختلالات قاعدگی، خونریزی پس از یائسگی، سیتولوژی غیرطبیعی مشکوک به منشاء آندومتر، درمان جایگزینی هورمونی. 2. تشخیص کارسینوم آندومتر. 3. تشخیص نقص تخمک. 4. تاریخ‌گذاری آندومتر. 5. معاینه میکروسکوپی.

کاتتر IUI (آی یو آی)

لقاح داخل رحمی یا IUI یک روش درمان کمک باروری است که در طول این عمل اسپرم را از مایع منی گرفته و پس از شست‌وشو با استفاده سرنگ توسط کاتتر مورد نظر به داخل رحم منتقل می شود.

جامعه بیماران هدف این محصول بیمارانی هستند که تحت درمان ناباروری به روش IUI قرار می‌گیرند و در عین حال شامل موارد منع استفاده از این محصول (که در محدودیت های کاربرد محصول ذکر شده است) نمی شوند. ‏ کاتتر IUI خود از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده‌است و هر یک از این قطعات نقش خاص خود را ایفا می‌کند که شامل یک هاب لوئرلاک جهت اتصال کاتتر به سرنگ، یک تویوب داخلی بسیار منعطف جهت ورود اسپرم و هدایت آن به داخل رحم، یک تویوب خارجی با قوام بیشتر جهت نگهداشت و هدایت تویوب داخل و یک لوله استیل هدایت کننده جهت جایگذاری راحت‌تر کاتتر به داخل فضای رحم است. این عمل بدین صورت انجام می‌شود که ابتداْ با توجه به فاصله سنجی ابتدای واژن تا دهانه رحم و طول آن که از قبل توسط پزشک اندازه گرفته شده است نشانگری که بر روی کاتتر جهت تعیین میزان ورودی کاتتر به داخل رحم تنظیم می شود. سپس با استفاده از اسپکولوم ورودی واژن را جهت نمایش بهتر دهانه رحم را باز نموده و کاتتر مورد نظر را تا اندازه معین شده داخل می‌نمایند.

سپس با استفاده از ماندرل فلزی تویوب کاتتر را به سمت محل مورد نظر هدایت و در آنجا جایگذاری نموده و ماندر را از داخل کاتتر خارج می نمایند.

سپس سرنگ حاوی اسپرم را به هاب کاتتر متصل نموده و مجموعه اسپرم ها را از طریق تویوب کاتتر داخل رحم جهت تلقیح تخلیه نموده و سپس کاتتر را از بدن بیمار خارج می نمایند.

کاتتر انتقال جنین

کاتتر انتقال جنین در درمان ناباروری به روش حاملگی خارج رحمی IVF استفاده می‌شود. این محصول در مرحله نهایی این فرایند جهت انتقال رویان چند روره به رحم مادر استفاده می‌شود. محصول کاتتر انتقال جنین RADA، تولید شرکت بهراد رویش رویان، با گذراندن تست‌های مختلف در آزمایشگاه ‌ها و مراکز درمان ناباروری معتبر کشور توانسته است رضایت متخصصان این حوزه را جلب کند. کاتتر انتقال جنین RADA به گواه مرکز معتبر رویان توانست، تست مهم MEA را با درصد بازدهی بالاتر از نمونه مشابه خارجی پاس کند. این محصول با تکنولوژی بومی شده ساخته شده و به محصول با کیفیت بالا نزد متخصصان شناخته می‌شود. دیگر ویژگیهای کاتتر انتقال جنین RADA به شرح ذیل است. دو بخش اصلی محصول:
  • کاتتر داخلی: جهت برداشت و انتقال جنین به رحم
  • کاتتر خارجی: راهنمای محل جای‌گذاری جنین در رحم
 

نیدل پانکچر

در حوزه درمان ناباروری، سوزن آسپیراسیون تخمک که به آن نیدل پانکچر نیز می گویند به عنوان ابزاری پیشگامانه ظاهر شده است. سوزن پانکچربا طراحی دقیق و عملکرد پیشرفته خود، راه را برای میزان موفقیت بیشتر و نتایج بهبود یافته در روش هایی مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) و تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI) هموار کرده است. با استفاده از این سوزن می توان وارد تخمدان شده و یکی از تخمک ها را برای لقاح مصنوعی خارج کرد. این سوزن برای عمل پانکچر ویژگی های منحصر به فرد دارد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت می کنیم.

شرکت بهراد رویش رویان تولید تجهیزات پزشکی مصرفی در حوزه ناباروری را به عنوان گام اول فعالیت خود در نظر گرفته که بر این اساس اولین محصول خود در این زمینه، کاتتر انتقال جنین رادا را معرفی نموده است. در حال حاضر این شرکت بغیر از کتتر (کاتتر) انتقال جنین سه محصول دیگر نیدل پانکچر ، پایپل بیوپسی و کتتر(کاتتر) IUI را تولید و روانه بازار کرده است و همچنین در آینده نزدیک محصولات جدیدی در این حوزه ارائه خواهد کرد. 
مراکزی مانند مرکز ابن سینا تهران، بیمارستان شریعتی تهران، مرکز مشتاق اصفهان، پژوهشگاه رویان و... از جمله مشتریان این شرکت هستند